søndag 21. juni 2009

Garth Ennis går tilbake til The Punisher!

Jeg elsker The Punisher. Særlig etter geniet Garth Ennis begynte å skrive historiene i 2001. Han så å si aleine gjorde Punisher berømt igjen med albumet: Welcome back Frank. Stilen var hypervoldelig, bizarre og humoristisk. Steve Dillon tegnet dette albumet og 6 til. Etter det tok Garth Ennis Punisher inn i Marvels Max serie, som tillater mer vold, sex og grovt språk. Superheltene forsvant og alt blei veldig mørk, realistisk og bra.

Men jeg savnet hele den crazy humoren, volden og tonen som var i de første Garth/Dillon albumene. Etter at Garth Ennis stoppet med The Punisher i slutten av 2008 tenkte jeg det var det. Men neida, Garth/Dillon kom med et nytt Punisher album som plukket opp trådene fra Welcome Back Frank fra 2001. Det heter Punisher: War Zone - The Resurrection of Ma Gnucci og kom i mai 2009. Gjett om jeg blei gira. Og jeg fikk først tak i det nå. Og jeg elsket det. Her snakker vi om vold, humor, mørk og galskap trykt mellom 144 sider. Apekatter som river av peniser, pissing i kjøleskap, voldelige lesber, voldtekt av grønnsaker bare for å nevne noen deilige elementer! Liker du tegneserier med en voksen tone og humor så kjøp dette albumet!

Ps: Det kan være en ide og lese Welcome Back Frank først men kjøp begge to om du ikke har det. Koster ikke all verden på Outland eller nettet. Jeg lover deg, det er bra sommer underholdning.

1 kommentar: