lørdag 13. juni 2009

The Nostalgia Critic, en tur tilbake til alt som suger

Internet har mye rart innhold. Du kan finne det meste der ute. Og mye av det er utrolig morsomt. Som en hobbynerd er det alltid artig å finne andre nerder som takk være internet kan leve av nerdeheten sin. En slik fyr er The Nostalgia Critic.

Han har blitt rimelig populær i det siste og er faktisk veldig morsom. Så hva er det? Jo, husker du alle de dårlige filmene og tv seriene fra 80 og 90 tallet? Nei, du har kanskje fortrengt mye av det. Disse seriene og filmene som du digget når du var liten men innerst inne i sjelen din viste var utrolig dårlige. Eller kanskje du syntes de sugde men du hadde ikke noe annet å finne på så du så faenskapet uansett. Vel, The Nostalgia Critic går tilbake og ser slike filmer og tar deg med på turen. Hans catch-phrase er: "I'm the Nostalgia Critic. I remember it, so you don't have to". Fyren ser ut som en noe oppgående nerd. Han har alltid på seg briller, en svart kaps, svart dressjakke med hvit t-shorte under og et rødt slips. Greia med The Nostalgia Critic er at han blir fort veldig sinna, forbannet og er full av syrlige kommentar til filmene og seriene han ser på. Dette har så klart gjort han er både elsket og hatet der han harver over produkter som folk forbinner med sin barndom. Jeg personlig ler så jeg pisser på meg. Jeg vei at mye av det jeg likte på 80-tallet var utrolig dårlig.

The Nostalgia Critic heter egentlig Douglas Walker og er kjent for andre ting som blant annet 5 Second Movies (omtalt her på Nettavisen) og mindre kjente (og mindre morsomer Bum Reviews). Alle disse filmene og mye annet kan du finne på Douglas Walkers nettside thatguywiththeglasses.com.

Her er noen av The Nostalgia Critic dypdykk i den ekle populærkulturen som er meget moro.

Batman and Robin

Godzilla

Super Mario Bros: The Movie


Teddy Ruxpin Halloween (husker du disse ekle bamsene)


PS: The Nostalgia Critic har hatt flere feider med en større og mer kjent nerd på Internet, nemlig The Angry Videogame Nerd. Han skal jeg skrive om mer en annen gang.

1 kommentar:

  1. Nostalgia critic er den morsomste mannen jeg har sett på nettet.

    SvarSlett