tirsdag 25. august 2009

Dagbøker fra old school dataparty

Jeg er født og oppvokst nerd. Så det betyr at jeg vokste opp med data, dataspill og generell nerdeoppførelse. Jeg holdt på med data før Internet var vanlig, før TP kabler, da man brukte DOS og brukte du Windows var du virkelig dum! Sitte opp hele helgen og rote med data var ofte noe som skjedde. Eller jeg og vennene tok pcen på en buss eller bil og stakk på et dataparty. Vi hadde det fett og opplevde mye.

Traff to av disse vennene i går over øl. Disse to vennene mine har jo nå bra jobber innen data eller underholdingsbransjen. Vi begynte å snakke om vår felles nerdefortid og han ene sa: Jeg er så jævla glad jeg holdt på med data når jeg var ung. Har gitt meg så mye fette opplevelser og muligheter. La meg nevne at disse to vennene mine aldri har framstått som typisk Hollywood klisjé nerder, både sosialt eller mentalt men er uansett nerder.

Etter noen øl kom jeg på at jeg skreiv dagbok fra alle våre netparties! Jeg skreiv det i txt filer og ofte var det fult av usammenhengende rable og nerdeprat. Full av skrivefeil og ofte skrevet på et tastatur uten norske bokstaver (hva faen var greie med det?). Vennene mine blei fra seg av nostalgi og ville lese loggene mine. Er kanskje ikke akkurat morsom lesning for folk som ikke har vokst opp med meg og mine men det gir vel uansett et innblikk i en nerds tankegang som ung. Gidder bare å legge ut noen få. Er som sagt fulle av skrivefeil som jeg ikke har giddet å rette. Er liksom en del av greia.

Jeg hadde skrevet en txt fil som en disclaimer. Den kan du lese under. Delte disse netloggene på datapartyer, veit a faen om noen lastet de ned.

Det er meg: H***** V***** alias Dagon som har skrivd disse partyloggene.
Det er kun noen faa partyer jeg skriver log om. Fordi jeg ikke gidder, er for
trott, er for dum, er opptatt osv osv osv. Det er mange skrive feil i loggene.
Jeg beklager dette. Men jeg prover kun aa fange opp den atmosfaren vi har paa
et netparty. God lesning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Have no fear, Dagon is here.


En liten logg fra et lite netparty i kjelleren min.

23\1 1998 (MANDAG)
Meg, Godin og Knox. Knox har vært på Romantica 98 og han vant (ost).
Vel, han kom på andre plass (ost). Se om vi bryr oss!!! VAnt 800 spenn.
Knox lastet også ned en mp3 av Prodigy-Out of Space. Pikkhuet har spillt
det i hele kveld. Jeg blir gal!! Han og Godin krangler om fonter, bilder
og saker og ting. Grafikere og kodere kan suge meg i ræva. Det er faenma
noe forbanna tull alt sammen. Blood er kult. Særlig når du kan henrettet
dine motstander. De krangler så bysta fyker. Trur vi må legge oss snart.
Vi sover i en stor dobbeltseng. Kanskje jeg kan få netta litt føre
Ole Lukkøye kommer og misbruker meg i søvne!

Ps. Knox er Forelska i WIMPY! Han bruker et bilde av Wimpy i ett sett
Ekelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Log slutt

slutt
Dagon


Dett var loggen til det første Norvegia Dataparty tror jeg. Eneste jeg var med på arrangere. Var mye tungt arbeid men gøy.

7\11 1997 (fredag)
Jeg har båret og båret og båret. Helt sår i hendene! Dette kommer til
å bli en lllllllaaaaaaaannnnnnnnggggggg helg. Jeg trur det kommer til
å bli et helvete å rydde opp. ET sant helvete!!!!! Kommet en del folk.
En del med data og noen uten. Jævlig til bråk her. Akkurat som det
pleier å våre på datapartyer! Får se om det går til helvete.
(mellomrom i tid)
Quake kompoen har vært. Knox og Godin vant. Jeg kunne ikkke delta fordi
jeg satt vakt. Mangelen på søvn begynner å melde seg. Jeg trur jeg må
få meg noe søvn. Jævla til bråk!

log slutt

8\11 (lørdag)
Nettverket kommer og går. Ikke alle er på samme nettverk. Ikke noe inter
net ennå. Choice er god i quake. Ikke noe som er vært å laste ned. Bare
forpult søppel. Noe faens kødde helvete. Skulle hatt en en minigun.
(mellomrom i tid)
Nette virker og internet virker. Dette er livet. Det er gøy. Det er
skøy. Dette er så jævlig svettende. Jeg lukter faenma dritt!!!!!!!!!!
Folk kommer og går.

log slutt

9\11 (søndag)
Kristal natten er her! 71 reg. -4 =67, tror jeg. Er jævlig lei av å sitte vakt.
Kaldt å sitte vakt. Må rydde. ET Hælvete på Gymsaler. Faen ta menneskekroppen fordi den trenger
søvn, mat og hvile. Spill tar jævlig mye med plass. Alt for mye. Husker da et stort spill tok
30 megs! Fy faen det var tider. Kommer på papir og TV. Må ta vakt mi. Aleine

Log slutt

slutt
dagon


Dette er en logg fra de legendariske Sannes Partyene. Vi leide en liten skole og ba venner og nerdet helgene lang. Blei hengt opp et skilt som viste vei og det skilte henger fortsatt med skriften Sannes Party på. Langt inne i skauen i Telemark. Bildet er fra et Sannes Party.

27/12 1996 (fredag)
Det er 8 stykker her med data. Meg, Knox , hobbes, godin , Laban, Teleruin,
Bjorn kjetil og mardoch. Det er kaldt her. Veldig kaldt, men varmen fra pcene
slaar mot meg. Laban har formatert harddisken sin 4 ganger. Mardochs pc er
fucka opp. Teleruin har minsta haaret. Men alle er i godt humor. Det er
stor diskusjon her om windows95. Noen synes den suger (f.eks MEG) og noen
synes den er bra (Hobbes). Godin lager 3d pikker paa 3d studio4.
Sannes party vokser for hver gang. Leve Sannespartyene! Hipp hipp hurra!!!!
Det er mye simpsons wav ute aa gaar.

ps: Mardoch er homo!! Hilsen dagon.

log slutt.

28/12 (lordag)
Vi er 6 stykker naa. Knox og bjorn kjetil er reist. Det er forsatt javelig
kaldt her. Partyet begynner aa dabe av. Alle sitter aa mekker med sine egene
ting. Lufta er fyllet av musikk (smashing, rage, refused etc) og data lyder.
(mellomrom i tid)
Teleruin sitter aa spiller sanger paa gitaren til laban. Veldige nasjonalistiske
sanger. ingen vil nette. Alle er dume og teite!!!!
Vi har bestemt at vi skal holde paa til i mora. Hippy!!!!!
Javist skal sannespartyene leve. Godin dreit seg ut med faren til hobbes.
(mellomrom i tid)
harald har kommet og knox har kommet. Knox har med seg pc. Partyet er igang
igjen.Party on Dagon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

log slutt.

29/12 (sondag)
vi er 5 stykker her med data. Allies i redalert er javelig bra. Baatene er for
javelig bra.Det gaar mot slutten. Alt gaar i opplosning. Alle er lei seg for at
det gaar mot slutten. Laban brast ut i taare naar vi saa at vi maa snart slutte.
Laban er litt femi.Godin har laget en javelig kul flicfilm! En klasiker!
Det er forsatt javelig kaldt her. Idiotene greier ikke aa lukke dora etter seg.
Vel, jeg trur at jeg har nevnt alt som er vert aa nevne. See ya!

log slutt.

slutt.
Dagon

Så var det TG da. Var der ikke så mange ganger. Begynte å bli eldre og orket ikke å sitte oppe så mye. Pluss at man var blitt mer opptatt av fest, kjærester og at man blei mer voksen. Denne loggen er fra TG98


8\5 1998 (onsdag) klokken 23.50

Ankom rundt 16.00. Kom rett inn. Netverket virker men det går jævlig
seint. Det går forpult seint. Internettet virker heller ikke. Det går
rykter om at alt skal være fixset klokken 24.00. Jævlig mange stygge
mennesker her. Mange nerder. Men det er PENE DAMER HER!!!!!!!!!!!!!!
Det skal ikke være pene damer på et dataparty, det strider imot reglene!!
Det virker som om noen tar med seg kjærsten sin på TG med vilje!!!!!
Hva faen feiler det folk? Syke mennesker. Finni Dark Reign! Kult spill.
Stor storkjerm. Et hav av lyd og lys. Blir tøft å sove her.

9\5 1998 (torsdag) Klokken 18.47
Det er JÆVLIG KALDT HER. De faens idiotene greier faenma ikke å lukke
den forpulte døra. Drep!!!!!!! Mr. Lee delte ut gratis nuddler. Han
er stor. Nette virker men internet kommer og går. Det lukter brennte
cder her. En kvalmende lukt som kryper opp nesa di og tvinger deg til å
spy opp lungene dine. Har hardisken full av dritt. Lurer på om jeg skal
betale noen til å forurense lufta med brent plast. Kim har for store
høytaler. Spiller Neun und neunzig luftbalong. Dø. Blir gal av all
teknoen. Fyller hodet og presser hjernen ut mellom ørene. Fy faen så
KALDT!!!!!

10\5 1998 (fredag)
Nette kommer og går. Det samme gjelder internet. Mange lamere her.
Det stinker deo her hvor jeg sitter. Alle har kronisk dårlig kropps-
lukt. Det er det som suger når du er på film her, sjansene for at du
må sitte medsina en datanerd som stinker svette er stor! Jeg får klaus.
Dårlig med penger og er kronisk sulten. Får ikke toastet maten min fordi
vakta er noen nazi-svin. Går med Sieg Heil på t-shortene sine. Syke
folk. Starship Tropper er et fast innslag her. Alle spill tar 1000
mgb. Klør i samtlige kroppshøl + at naboen (cj Mozart) spiller
Gun`s In Roses jævlig høyt!!!!!!!!!! To dager igjen. Lurer på om
jeg overlever?

11\5 1998 (lørdag)
Lever fortsatt, men er litt lei. Finni mye rart og sett mye rart.
Livet kommer aldri til å bli det samme etter tg98. Det stinker brennte
cder i lufta.Tonnevis med arbeidsgrupper på nettverket. Alt du vil ha
og vil drømme om er her å finne. Du må bare smøre deg med tollmodighet
og klikke ivei, så finner du nok det du leiter etter.

12\5 1998 (søndag)
Idag er det hjemtur. Jeg er jævlig sliten. Hodebank og skitt. Kroppen
føles slapp og ugrei. Jeg lengter etter en seng og en dusj.

log slutt

slutt
dagon

3 kommentarer:

  1. Sorry for store høytalere ;)

    SvarSlett
  2. Nå håper jeg Teleruin kan følge opp med en reiseskildring om "Jeep'en med de store hjula" fra TG'02

    SvarSlett
  3. CjMozart: Du blei instant tilgitt i 1998.

    Zenthar: Legg press på Teleruin så blir det saker

    :)

    SvarSlett