søndag 8. november 2009

Skal du stå i kø for Call of Duty: Modern Warfare 2?

Hypen rundt Call of Duty: Modern Warfare 2 er helt enorm. Spillet er spådd til å bli det meste selgende dataspillet og medieproduktet til nå. Det er forventet at det skal dra inn latterlige 2,9 milliarder kroner bare i den første uka! Så klart kommer mange butikker til å holde nattåpent når spillet blir sluppet 10 november. Ikke noe sier du er nerd som å stå i kø utenfor en dataspillbutikk på natten.

Jeg har stått i kø for å få kloa i billetter, spill eller ny teknologi veldig sjeldent i livet mitt. Ofte er det bare tull. Veldig mye av det som blir laget i dag er masseprodusert. Det betyr at det er nok til alle. Så å stå i kø kl 24.00 på mandag får å få tak i Modern Warfare 2 virker på meg som bare dustet, siden det er ikke snakk om at spillet blir utsolgt i Norge. Ikke faen, de har trykt på nok kopier til alle (pluss du kan bare kjøpe det på Steam online). Jeg har stått i kø 2 ganger for å få et dataspill og det var de to expansion til WoW. Grunnen til det var bare at jeg ville få kloa i spillet fortest som mulig så jeg kunne spille hele nattten. Jeg hadde ikke noen illusjoner om at spillet ville bli utsolgt eller at det var noe unik. Jeg måtte bare ha det nå! Føler ikke det samme med Modern Warfare 2 siden det bare er et nytt FPS.

Jeg har også aldri giddet å ligge i kø for å få billetter til noe. Film, teater, konserter, jeg gir faen. Film så får alle se de uansett. Forstår ikke hva som er så spesielt å gå på premierer. Har vært på noen, blant annet Star Wars 1, 2 og 3 og det var jo bare en film. (lå ikke i noe kø for å få billettene, gikk bare å kjøpte de). Det er også noe trist med det og rimelig enkelt å le av.

Utenom Wow expansionene sto jeg i kø 4 timer får å få en Wii når det blei sluppet. Jeg sto opp kl 6 og stilte meg i kø utenfor elkjøp. Grunnen til at jeg gadd det var fordi Wiien var det veldig få av når den blei lansert. Elkjøp på Lillehammer hadde kun 23 å selge. Så jeg kommer ikke til å stå i kø før dette spillet, selv om det er mye hype rundt det. Må nok innrømme at jeg har også blitt veldig skeptisk til hele spillet på grunn av all gimpinga pc utgaven har fått. Synes det er arrogant av spillutvikleren og en av grunnen til at jeg elsket COD4 var pågrunn av online delen. Så jeg venter og ser hvordan spillet funker på pc. Men jeg må nok spille det, kanskje jeg venter til det blir billig på play.com. Har jo Dragon Age og Borderlands jeg må spille gjennom først. Og så kommer jo Battlefield: Bad Company 2 om noen måneder.

Det er over 20 butikker som holder åpent. Du ser en liste her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar