mandag 5. april 2010

Retro spilllåt om Neo-Geo

Husker du Neo-Geo merket innen dataspill? De gav ut både hjemmesystem og arkademaskiner. De hadde rimelige kule spill og har nå fått en kul sang som hyller Neo-Geo på en morsom måte.

Hørt om Keith Apicary? Vel det er en person skapt av komikeren Nathan Barnatt som opptrer i et internetshow kalt Talking Classics som du finner på både youtube og Screwattack. Keith er en klassisk nerd, både i utseende og oppførsel. Litt vel på kanten til å være autist eller rett og slett bare trist. Uansett, Keith har en forkjærlighet for Neo-Geo, Sega og arkadespill. Mange av showene hans handler om denne kjærligheten. Så det kom så klart ikke som en overraskelse at han har laget en hyllest sang til Neo-Geo arkademaskinen. Men sangen er faktisk dritt kul. Den er fengende og bruker stilen til gamle 80-tall dataspill. Musikkvideoen er også drittkul. Enkelt konsept. Neo-Geo arkademaskinen som ”flyter” ned gatene mens Keith sitter og synger ved siden av maskinen. Minner meg om Vanessa Carltons A Thousand Miles musikk video (ja, jeg veit ting som ikke bare er supernerdete).

Uansett musikkvideoen og sangen har blitt litt av en slager og blitt spilt på fransk tv blant annet. Personlig digger jeg sangen og synes den er fengende. Jeg veit at du trenger å være nerd for å synes dette. Men jeg falt også for ideen om å sitte og spille på en arkademaskin som beveger seg rundt i byen. Sukk. Se videoen her i både HD eller vanlig. Eller du kan se den under her.

Her kan du sjekke ut noen av Talking Classics sine show med figuren Keith Apicary i også. Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar