torsdag 7. april 2011

Legend of Neil

Det finnes mange webshow på nettet. Noen er bra, de fleste er dårlig. Jeg tenkte jeg skulle tipse om et webshow som ganske morsomt om du er dataspillnerd (og det er jo endel av de). Showet jeg snakker heter Legend of Neil.Jeg har snakket om et annet humor webshow om dataspill før, nemlig The Guild. Noen av de samme folk bak The Guild har laget et annet show kalt Legend of Neil. Som noen av dere kanskje forstår så spiller serien på Zelda spillene. Du veit, det enorme populære spillserien som Nintendo har melket siden 1986. Så hele konseptet går ut på at en fyr med navnet Neil er drita full en kveld. Han spiller det første Zelda spillet og bestemmer seg for å runke mens han kveler seg selv med Nintendo kontrolleren. Så han besvimer og våkner opp i en slags merkelig versjon av Zelda verden. Hyrule på crack. Her er verden full av gamle, ikke så vise menn, en svart Zelda, en kåt alv, merkelige monstre og dumme dataspill konvensjoner. Ikke alle episoder er like morsomme og jeg tror folk som ikke har spilt mye dataspill (eller kjenner Zelda spillene) kommer til å synes dette er gøy. Humoren er kanskje litt vel barnslig og dum noen ganger men den funker. Serien har ikke så høy produksjonsverdier men det funker greit nok. Serien har 3 sesonger med 6 episoder hver. Jeg tror ikke det er planlagt flere sesonger men man veit aldri.

Du kan se alle episodene gratis på hjemmesiden til Effinfunny.

Du kan se første episode her eller under.


Her kan du se 2 episode her eller under.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar