torsdag 19. april 2012

Beavis and Butthead - Heltene fra 1990-tallet er tilbake!

Jeg er sløv noen ganger. Jobb, venner og hobbyer tar tid og det er ikke alle nyheter jeg får med meg. En slik nyhet var at Beavis and Butthead hadde starte å gå igjen på MTV. Faktisk så var det premiere på nye episoder sist søndag og det hadde ikke jeg fått med meg. Snakk om Fail.Jeg vokste opp med Beavis and Butthead. Gutta kom først på lufta i 1993 og da var jeg 13 år. Full av tenåringsangst og behov for å gjøre opprøre men hadde ikke baller til å gjøre det selv. Beavis and Butthead var morsomme, litt kule på sin egne tilbakestående måte og de så på kule musikkvideoer og gjorde narr av de dårlige. De var outsidere og utskudd på samfunnets rumpe. Du kan se trailer til de nye episodene her under. Virker som det er samme opplegget som før.

For meg var vel deres kommentering til musikkvideoer som var det aller morsomst. Jeg dreiv å utviklet min musikksmak på den tiden og jeg må innrømme at jeg likte mye av den musikk Beavis and Butthead likte. Gutta er fanatisk opptatt av musikk som rocker og gjorde ofte narr av popmusikk og listepopdrittmusikk. Noe som jeg syntes var fett. Har alltid tenkt at dagens populærmusikk hadde trengt Beavis and Butthead sine kommentarer. Tenk hva gutta hadde hatt å si om Justin Bieber og Lady Gaga? Eller gutta kommentere dårlige reality serie som bare skriker å bli gjort narr av som Jersy Shore?

Du kan se noen klassiske øyeblikk av Beavis and Butthead kommentere bra musikk her eller under.


Men Beavis and Butthead hadde også utrolig kule stemmer. Særlig latteren er legendarisk, ofte blandet inn med ordet "cool". Begge karakterens stemmer er laget av skaperen av figurene Mike Judge. Jeg var faktisk ganske god på herme etter latteren til begge to, til stor irritasjon til mine venner.

Men jeg husker også godt når Butthead freaket ut, trakk t-skjort over hodet og blei "The Great Cornholio". Han freaket ut og skreiv med spansk aksent: I AM THE GREAT CORNHOLIO. I NEED TP FOR MY BUNGHOLE. Helt hysterisk. Jeg lo så jeg grein når dette skjedde. Du kan se noen scener her eller under.

Jeg har på noe fester og sammenhenger selv tatt t-skjorta over hodet og skreket I AM THE GREAT CORNHOLIO! Uansett Beavis and Butthead rocker og jeg mener at vår populærkultur idag trenger deres sære humor. Vi får håpe en ny generasjon med utskudd blir påvirket av de nye episodene med Beavis and Butthead.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar