søndag 30. september 2012

Hype: Trailer til Chan-wook Park første engelsk språkelige film STOKER

Jeg digger Chan-wook Park og synes filmene hans er veldig bra. Jeg blei såklart skeptisk når jeg hørte at han skulle lage en engelskspråklig film. Redeselen for at Hollywood systemet skulle fjerne hans særpreg var stor.
Chan-wook Park er vel mest kjent for Old boy men har også laget andre sørkoreanske klassikere som Sympathy for Mr. Vengeance og Lady Vengeance. Han er kanskje den regissøren fra Sørkorea sammen med Joon-ho Bong og Jee-woon Kim som de siste årene har satt Sørkorea på kartet. Alle 3 regissører har laget moderne klassikere og alle filmnerder burde seg filmene deres. Så hva hvordan blir Chan-wook Parks engelskspråklig filmen med navn Stoker?

I filmen så spiller Mia Wasikowska, Nicole Kidman og Matthew Good. Jeg veit ikke historien i filmen men traileren gir meg en freaky vibe. Mord og kanskje noe overnaturlig. Hele estetikken i filmen virker spennende og karakterene er så rare som de pleier å være i Chan-wook Park. Du kan se trailer her eller under. Fra å være skeptisk til filmen så har jeg blitt litt håpefull. Kanskje det blir kult!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar