lørdag 22. desember 2012

Filmtrailere til nerdefilmer i 2013

Det har de siste 6 ukene kommet mange trailere til det jeg kaller typiske nerdefilmer. Filmer laget for å primært tilfredstille oss nerder. Hva slags filmer sikter jeg til?
For ikke så lenge siden så kom traileren til den nye Star Trek filmen. Jeg er ikke akkurat en trekkie men jeg likte den nye rebooten som kom i 2009. Så jeg gleder meg til den nye som kommer i 2013. J.J. Abrams regisserer nok en gang og han er jo en nerd selv. Jeg likte hvertfall traileren og liker meget godt at Benedict Cumberbatch spiller bad guy i filme, Du kan se traileren på youtube her eller under. Så har det kommer en fin, lang trailer til den nye supermann filmen som heter Man of Steel. Filmen ser ut til å ha en alvorlig tone som fjerner mye av det teite med supermann for min egen del. Zack Snyder regisserer og han er jo også en nerdefavoritt. Jeg er med andre ord litt gira på så den nye supermann filmen. Du kan se traileren på youtube her eller under. Så har det også kommet noen trailere til filmer som man kan argumenter for er noe rett mot nerder men også mot da særlig unge mennesker generelt. Jeg må si at disse traileren ikke akkurat fikk meg til å hoppe i taket. Alle 3 er sci fi filmer, store blockbustere og bruker mye datagenerte effekter. Det er nerdeaspekter over filmene men jeg velger å tro at det er kun overfladisk og kommer ikke akkurat til å appellere til hardcore nerder som meg selv.

Traileren til en Tom Cruise sci film med navnet Oblivion blei sluppet for ikke så lenge siden. Filmen ser grei nok ut. Regissøren er en ung mann med navnet Joseph Kosinski og har laget TRON: Legacy. TTRON: Legacy syntes jeg var meget bra. Grunnen til at jeg er skeptiske er fordi det virker som en hjernedum action film i sci fi klær. En blockbuster med masse effekter og lite innhold. Du kan se trailer på youtube her eller under. Så har du Pacific Rim som Guillermo del Toro har laget. Guillermo del Toro er jo en nerdefavoritt men denne filmen ser dårlig ut. Full av CGI roboter som sloss med rommonstere. For meg så ser filmen bare falsk og bråkete ut. En film laget for å selge leketøy og uten innhold og en historie. En blockbuster på sitt værste. Men jeg kan ta feil. Du kan se traileren på youtube her eller under. Jeg gidder ikke å nevne engang After Earth fordi den tror jeg suger hardt. Har du noen nerdefilmer i 2013 du gleder deg til?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar