torsdag 21. mars 2013

Ny pc: Kjøre inn nytt hardware og OS

Så jeg har kjøpt ny pc. Det er alltid gøy men også et helvete. Særlig når du er en småsær nerd som må ha alt slik du er vant til. 
Jeg kjøpte pcen fra komplett.no. Har vel kjøpt pc og pcdeler fra komplett siden 2000 og har alltid vært happy. Før så bygde jeg pcene mine selv men i de siste årene så har jeg valgt kompletts ferdige pcer. Her kan du velge deler selv og komplett setter det sammen for deg pluss et OS på maskinen. Jeg har blitt latt og gammel, så jeg gidder ikke å bygge pc selv.

Jeg har alltid vært fornøyd med Kompletts ferdig pcer men denne gangen gikk det litt galt. Jeg hadde kjøpt en i30 gamer pc og valgt ut litt spesielle deler utifra hardware.no sine anbefalinger. Men når jeg fikk pcen så hadde de tatt feil kabinett! Jeg hadde fått en billig Corsair kabinett, ikke det smoothe Fractal Design kabinett jeg hadde betalt for! Det var surt og gjorde at komplett mistet litt pluss poeng fra min side. Har alltid likt komplett og de har gode priser og kundeservice men var skuffende at de hadde gjort en slik grunnleggende feil. Men idag fikk jeg riktig pc og da begynner jo moroa.

Først så må man jo pakke ut pcen. Det er alltid gøy. Fractal Design kabinett er fint og svart. Ser bedre ut enn mitt gamle kabinett.
 
Så starter jobben. Jeg må ta ut harddisker fra min gamle pc og fra de over i den nye. Noe som var litt slitsomt siden komplett er litt nazi når de setter sammen en pc. De stripser og strammer alle strømmeldinger, uten tanke på at folk sikkert skal sette inn gamle deler i ny pc. Så da må man fram med saks og fikse litt på kabler.
Når alt er overført så starter en lang og hard kamp, nemlig med OS, nærmer bestemt Windows 8. Jepp, jeg valgte å få Win 8 på pcen. Tenkt jeg ville teste det ut. Her er det mye rart jeg må fikse på merker jeg før jeg blir fornøyd. Men det er en av gleden med ny pc. All svette og sinne det skaper. Ny pc for oss nerder er som å temme en villhest. Den må rides inn og det tar tid.    

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. De finner du her http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10711
      Valgte et annet hovedkort og litt annet men ellers samme pc.

      Slett