mandag 27. januar 2014

Nerdekunst på vegg hjemme

Hva har en nerd hjemme på veggen sin og hvor skaffer man seg noe kul nerdekunst som ikke alle har? Og jeg snakker ikke om filmplakater av Evil Dead.
Jeg kjøpte nå til jul en kul print som jeg skulle ha på veggen på kontoret. Den var laget av 17th and Oak. Det er en britisk designer som lager prints rundt populærkulturelle objekter som oss nerder liker godt. Han blander sitat med  ikonografiske figurer fra filmer og musikk. Han har mye bra prints i forskjellige størrelser. Mitt kjøp var trygt og raskt. Jeg rammet inn den og den henger nå på kontoret til misunnelse av alle mine kollegaer. Under så kan du se bildet.
Jeg bodde også noe måneder i London i 2011 og der fant jeg noen flotte film stills som var malt av kjente filmer. Det var i Camden marked jeg fant disse. Jeg fikk inntrykk av at dette ikke var så unike eller vanskelige å få ta i disse men jeg syntes det var kule og kjøpte flere. Hjemme så lagde jeg min egen lille kollasj og rammet det inn. Et på kontoret og et hjemme. Jeg synes det blei kult og viser hvor filmnerd jeg er uten at jeg må ha store filmplakater på veggen.
Men jeg har også fått to flotte prints av venner og kjæresten min som er av Banksy. Banksy er kanskje ikke akkurat nerdekultur men jeg liker han godt. Eneste dumme med disse printene er at Banksy selv hater det. Det er jo bilder av hans gatekunst som folk selger uten hans godkjennelse. Det går imot hans prinsipper. Men jeg liker printene og håper bare at Banksy synes det er ok at hans kunst lyser opp min hverdag. Det ene bildet er ganske nerdete og gøy.
 Det andre henger over pcen min og passer perfekt til mitt daglige virke som nerd.
Jeg har også kjøpet en liten svart/hvit print på lerret av Dirty Harry. Jeg fant den i en slik drittbutikk i Solo som selger skrap men jeg likte den og hengte den på veggen. Clint og Harry er tøffe og den passer på veggen min i stua.
Men jeg har fått lit blod på tann og vil ha mer nerdekunst på veggen min og det er flere butikker du kan kjøpe kule ting fra på nettet. Særlig Etsy og Society6 er full av prints, bilder og fotografier du kan kjøpe fra forskjellige kunstnere og grafiske designere. Det er særlig en, en svensk dame som kaller seg Cisternas som lager litt småerotiske tegninger med nerdemotiver. Jeg har fryktelige lyst på en slik av henne. Ikke nødvendigvis med et erotiske tema men printen under har jeg lyst på.
Både Etsy og Society6 er full av kule ting som er laget av smarte folk (og ofte er de noe nerdete) så ta en titt nærmere om du vil ha noe kul nerdekunst på veggen din.  



 

1 kommentar:

  1. Den her må passe da: http://society6.com/Cisternas/Framed-trooper_Print#1=45

    SvarSlett