mandag 13. september 2010

Crazy Bruce's Liquor Store

Internet er stedet dårlige reklamefilmer får evig liv. Mye takk være youtube. Jeg prøver å unngå slike reklamefilmer fordi jeg ikke er masokist av natur. Men idag kom jeg innom Crazy Bruce's Liquor Store reklamefilmer ved et uhell.Så hva er greia? En lokal spritselger i USA liker å lage reklamefilmer han viser på den lokale tv-kanalen (ligger vist i Connecticut). Greit nok. Betyr at budsjettet er minimalt og at sjansen for profesjonelle reklamefolk har tatt i filmen er lik null. Bare navnet på butikkkjeden får meg til å klø meg i hodet. Crazy Bruce's liquors store, jeg mener, ville du kjøpt varer av en fyr som påstår han er gal? Antar han spiller på at han har så lave priser at det er galskap. Men fyren selger alkohol for faen! Et produkt som fort kan gi noen nasty bieffekter, særlig om en crazy kjøpmann tynner ut spriten med metanol. Eller bare ideen om at butikken har ordet Crazy i navnet hadde fått meg til å rynke på nesen (eller smile antar jeg). Uansett, Crazy Bruce, som den selfmade mannen han er, liker tydeligvis showtunes, musikk og å synge. Legg merke til hvor fantastisk dårlig de ordene passer sammen. Gal, showtunes, synge, sprit. Grøss. Siden Crazy Bruce har penga er det tydeligvis han som har bestemt innholdet i reklamefilmene. Det er han som synger korte jingles i butikken sin. Jepp, han synger om hvor billig spriten hans er og hvor gal han er som har så billig sprit. Du kan se det meste kjente reklamefilmen her eller under.

Sangen, dansen og fyren er ille nok men i tillegg virker som det står en fyr bak kameraet og roper woot. Ansiktuttrykket til fyren er også priceless. Han virker litt smågal men hyggelig da.
Her kan du se en annen reklamefilm av samme fyr. Nå roper han fyren bak kameraet Yeah! Se den her eller under.

Greia er at det er mange av disse på youtube. Hele 15 stykker eller noe. Du må nesten gå innom selv og finne resten. Ikke er like morsomme men uansett spesielt.

Så hvorfor er fyren kjent? Mye takk være Jay Leno som viste en av reklamefilmene hans i et segment. Slik blir du stjerne av (hvertfall 15 min). Youtube har vel også mye av skylden. Såklart er det folk som lager remixer, mashups og gud veit av disse videoene og legger de ut på nett. Slik kan du faktisk ende opp med at dine dårlige reklamefilmer gir deg masse PR. Bare sjekk ut noen av remixene.
Denne har mixet Broadway musikk inn. Se den her eller under.

Her kan du høre musikken laget i Mario Paint. Se den her eller under.

Eller hva med denne mashupen av reklamen og dataspill Dig Dug. Fordel om du har spilt spillet for å ta greia. Se den her eller under.

Det er mer å ta av men du må nesten gå og søke selv. Så hva sier godeste Crazy Bruce om all denne oppmerksomheten? Helt greit tydeligvis siden reklamefilmen ligger på nettsiden og du kan stemme om du synes den er verdens verste reklamefilm eller ikke. Antar all PR er god PR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar