torsdag 16. september 2010

Left 4 dead og Team Fortress 2 tegneserier

Valve lager utrolige bra spill. Men selskapet begynner å vise at det vil mer enn bare lage spill. Det er snakk om at de vil lage filmer av sine spill og i det siste har de sluppet tegneserier på nett rundt 2 av sine spill, Left 4 Dead og Team Fortress 2.

Left 4 dead 1 og 2 er konge spill. Jeg har brukt alt for myte tid på disse spillene. Så jeg blei gira når jeg fant ut at de skulle lage en tegneserie av spillet. Tegneserien skulle være på 190 sider og skulle lede opp til DLC The Sacrifice. Godeste Mike Oeming, mannen som tegner Powers illustrer tegneserien. Første del blei sluppet 14 september og den er bra!!! Tegneingene til Mike Oeming er konge. Selv historien funker bra, den jobber inn gameplay elementer bra i historien. Left 4 dead har aldri hatt noen historie og det føles bra å få vite mer om karakterene, særlig med tanke på hvor mye jeg har spilt disse personene. Sjekk ut tegneserien her.Neste del kommer til tirsdagen. Når alle 4 delen er gitt ut kommer DLC. Blir bra! Særlig om du har pc versjon fordi alt er gratis. JA, du får mer innhold gratis! Som vanlig fra Valve.

Men det er ikke bare Left 4 Dead som har fått en tegneserie. Team Fortress 2 har også fått egne tengeserier koblet til oppdattering som har komme til spillet. Nok en gang er det Mike Oeming som har svingt tusjen. Her jobber man med å utvikle Team Fortress 2 universet. Noe som er litt rart, siden det er et tullespill med tegneserie grafikk som går ut på ta basen til hverandre. Men det funker. Jeg kan ikke gjøre annet enn å bukke i støvet. Valve har peil på hva de gjør. Tegenserien Loose Canon handler om ingeniør klassen. Du kan lese den her. I tillegg kan du lese tegneserien om hvorfor Demo og Solider klassen lå i krig med hverandre. Den kan du lese her. I tillegg har de laget en artig tegneserie koblet til da Team Fortress 2 kom til Mac. Du kan lese den her.. Jeg digger alle disse tegneseriene. Jeg synes de har en bra kvalitet. De tilfører spillene noe nytt, noe som de trenger merker jeg siden de tross alt er spill som er syltynne på historiesiden. I tillegg synes jeg synergieffekter mellom oppdattering i spillet og tegneseriene funker bra. Særlig Left 4 Dead DLC og tegneserien utgavene som kommer. Gleder meg til å se hva mer Valve finner på utenfor dataspill mediet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar