lørdag 14. juli 2012

Ting jeg gleder meg til (som følge av Comic-Con International)

Det er sommer og Comic-Con International i San Diego er igang. Det er nerdemekka og på denne konferansen blir mye hype og forventinger skapt til dataspill, filmer, tegneserier og tv-serier skapt. Det er såklart noen ting jeg vil vite mer om og har forventinger til.
Først ut er filmen Elysium. Den er laget av Neill Blomkamp. mannen som laget District 9. District 9 elsket jeg. Første sci-fi filmen på lenge som var smart og bra. At Blomkamp skal lage en ny sci-fi film er i seg selv fantastisk og gir håp og forventinger. Akkurat hva Elysium handler om har det vært stille om men Comic-Con har det kommet mer info. Det handler om at 99% av verdens befolking er stuck på en utarmet og fattig jord mens 1% lever i luksus på en romstasjon ved navn Elysium. Matt Damon spiller en slags leiesoldat som har kun 5 dager igjen å leve og må gjøre noen oppdrag for å få lov til å slippe inn i Elysium der han kan bli frisk. Historien hinter til den økonomiske sitasjonen som preger verden idag, kun mye verre. Bildene som har blitt sluppet ser også tøffe ut. Organisk og ekte. Litt som District 9. Gleder meg som en unge og som følge av Comic-Con gleder jeg meg enda mer.
Neste ting er filmen Pacific Rim. Den er laget av Guillermo del Toro. Han har laget noen kule filmer og jeg er spent på hans neste film. Jeg tror denne kan være kul eller dårlig. Ikke noe mellomgrunn her. Akkurat hva filmen handler om er det så som veit men del Toro har sagt at filmen handler om "giant fucking robots versus giant fucking monsters.". Fett nok. Det kommer nok mer info om denne filmen på Comic-Con før helgen er slutt. Plakaten ser fett ut så lenge det ikke er en ny Transformers film.
Siste ting jeg gleder meg til er filmen Branded. Den er laget av Jamie Bradshaw og Alexander Doulerain, to fyrer jeg ikke veit hvem er. Traileren på filmen ser faens så kul ut. Sci-fi om en hverdag full av reklame. Hvor bruken av reklame og manipulering av mennesker har noe mørkt og skummelt. Filmen ser spaca ut, dets estetikk minner om eXistenZ men bare mer digitalt organisk. Pluss jeg liker tematikken. Nok en smart sci-fi film. Du kan se traileren her eller under. Uansett, dette er bare noen få ting jeg har lest om som følge av Comic-Con og som jeg vil vite mer om og som jeg ser fram til å se. Sci-fi har lenge manglet noen gode filmer og nerden i meg er glad over at det ser ut som det snur. Det er bare å følge med i nerdemedier og vanlige aviser i dagene som kommer for å få med seg alle de kule tingene Comic-Con skaper blest om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar