lørdag 22. august 2009

World of Warcrack får ny utvidelse

World of Warcraft er det største og mest populær MMORPG på markede. Enkelt og greit. Det blir regnet med at ca 11 millioner spiller spillet. Så det betyr at det er mange spillere som venter på nyheter om ny utvidelser og rykter om spillet. Det har vært mange rykter rundt den nye utvidelsepakken Cataclysm. Idag kom det mer offisielle informasjon. Både VG og Dagbladet skriver mye om Cataclysm men også de store spillstedene som Gamer.no og Spiller.no.

Personlig har jeg brukt utrolig mange dager til sammen i WoW. Tror vel jeg nærmet meg over 100 dager til sammen på alle mine figurer. Jeg begynte å spille nesten 1 år etter utgivelsen og har spilte fast fram til våren 2008. Da blei jeg lei og sluttet og håpet på at AoC skulle bli bra (noe det ikke blei). Jeg begynte å spille igjen når Wrath of the Lich King utvidelsen. Men jeg blei lei og sluttet igjen etter 3 måneder. Siden det har jeg ikke deltatt i noe MMOG.

WoW er et utrolig bra spill. Det har meget god gameplay, bra community og jeg likte veldig godt stemmningen i spillet. Jeg hadde mange RL-venner som jeg spilte med og følte at spillet gav meg mye sosialt. Fikk også mange nye online venner. Jeg spilte også mye med min ex-samboer. Desverre følte jeg også at jeg blei fort lei av WoW. Det har veldig repeterende gameplay-funksjoner. Du må grinde mye (heldigvis ikke så mye lengre) for å få penger og utstyr. Jeg hadde etter ikke så mange månender sett og gjort alt spillet hadde å tilby (i grove trekk). Det som sto igjen var å raide end-instancer og får bedre gear. Noe jeg gjorde både i original WoW, The Burning Crusade og Wrath of the Lich King. Raidet ofte 2-3 ganger i uka med et veldig bra guild. Men til slutt så var jeg bare så lei av WoW og jeg følte at eneste grunnen til at jeg spilte det var for å treffe vennene mine. Så jeg sluttet, venne mine traff jeg jo uansett off-line. Men jeg merker at jeg savner å spillet et MMORPG spill og når det blir slått opp i alle aviser og spillsteder om den nye utgivelsen Cataclysm så merker jeg at jeg har lyst til å spille igjen. Jeg sluttet fordi jeg var lei av å gjøre det samme tinga om og om igjen i WoW, veit jeg at utvidelsen kommer til å gi meg nye opplevelser og nye ting å gjøre. Så jeg blir fristet. Men jeg veit jeg kommer til å gå lei igjen etter noen måneder.

Jeg kalte WoW for World of Warcrack i titlen, mye pågrunn av fokuset WoW har fått i media pågrunn av at folk blir avhengig av spillet. Personlig har jeg aldri vært avhengig av det men jeg har brukt mye tid på spillet. Rett og slett fordi det er et bra spill. Selv om jeg har sluttet fordi jeg syntes det blei kjedelig merker jeg dragninger mot spillet. Særlig når jeg leser om nye utgivelser. Vi får håpe utvidelsen blir bra. Hva tror dere?

4 kommentarer:

  1. Beklager. Skreiv litt for fort og sjekket ikke teksten.

    SvarSlett
  2. Vet akkurat åssen det føles nå... Jeg er så stolt for jeg har klart å slutte med wow... 4 år er mer enn nok.. men det er jo et så bra spill og Cataclysm ser så stilig ut at jeg bare må reinnstallere spillet sånn at det er klart for meg når Cataclysm lanseres :S Jeg vil ha meg en Goblin *ler* Sukk... håper det er et år til det kommer.

    SvarSlett
  3. det er lett å bli avhengig, men forstår ikke hvorfor andre som ikke spiller skal rote seg oppi om folk som er avhengig. Uansett, er wow spiller selv... spillingen min varierer sterkt, fra fri en hel uke eller 1-2 timer - til full hardcore gaming.

    Gleder meg til expansionen, men føler jeg begynner å bli lei ;)

    SvarSlett