søndag 27. november 2011

Long live Play! Nok en PS3 trailer som kicker ass!

Ting går meg hus forbi noen ganger. Jeg har skrevet om Playstation sine kule og rare reklame filmer før og de har sluppet en fantastisk kul reklamefilm for noen uker siden.

Long live play er Sonys nye reklamekampanje de lanserte i august. Akkurat hva den går ut på er uklar i beste Playstation stil. Men de har lansert en reklamefilm i oktober som fikk nerder til å sikle og nikke anerkjennende. Den het Michael og viser mange av Playstations helter samlet i en pub for å minnes en spiller ved navnet Michael. Personlig minner den meg om tegneserien skrevet av Neil Gailman Batman: Whatever Happened to the Caped Crusader? I reklamefilmen sitter figurer fra Killzone, Uncharted, Metal Gear osv og drikker sammen. Alle er der for å minnes Michael. Jeg antar han er en vanlig spiller som oss. De sier at uten han, så hadde de aldri greid å løse sine mål. Du kan se reklamefilmen her eller under.

Filmen har høy kvalitet og jeg digger den. Såklart så har nerdene gått bananas på nettet om hva denne filmen hinter om. Noen mener dette hinter om at et spill som er Sonys svar på «Super Smash Bros.» serien. Du kan lese mer om spekulasjonene her på Pressfire. Personlige tror jeg det bare er for å skape buzz og bygge merkevaren. Sony har også sluppet en Kevin Butler reklamefilm som en del av Long live Play kampanjen. Du kan se den her eller under.

Så akkurat hva LLP kampanjen betyr er det ingen som veit enda men den har hvertfall fått oppmerksomhet og reklamefilmene er kule så jeg bare venter på mer. Pluss jeg liker hvordan reklamefilmene skriker kulhet og spillkultur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar