fredag 5. august 2022

Bekjennelser fra en Magicholiker

Jeg har spilt Magic the Gathering siden 1997 og jeg har alt for mange magic kort. Jeg er en Magicholiker, så jeg fortsetter å kjøpe kort. Og WOTC fortsetter bare å spytte ut nye kort. Noen ganger kan det bare bli litt for mye, ta for mye plass og koste litt for mye penger.  
Siste ukene har det kommet et nytt sett innen Magic med navnet Double Masters 2022. Det er et sett hvor dyre, gamle kort har blitt printet om igjen, så mange kort har stor verdi og mange spillere har lyst på kort fra serien. Men det koster masse penger å kjøpe en booster pack eller display! En booster pakke med 16 kort koster 170 kr! Og vil du kjøpe booster som tilhører Collector Booster versjonen, så må du betale 899 kr! FOR FAEN MEG 15 KORT!!! Ja, du kan være heldig og få et kort som koster nesten  10000 kr men sjansen er liten. 

Et av poengene med Magic er jo å samle på kortene, det er jo derfor det heter TCG, nemlig Trading Card Game. Du må jakte på de sjeldne kortene som gjør at du får en fordel i spillet. Har du mange kort du ikke trenger eller bruker, så kan du bytte de eller selge de. Fordi et TCG som Magic, har faktisk en del kort en verdi. Du kan gå på mange nettsteder og ser verdien, som går både opp og ned, uke til uke. Til og med på norske Finn, så blir kort solgt og kjøpt med rimelig høy frekvens. Men hva har vel det å si, når du aldri bytter bort kort eller selger det og du bare kjøper nye? Jo da er du en magticholiker, som sånn meg. 

Jeg har permer, kofferter og bokser med magic kort! Jeg har 4 kofferter med permer og decker, som jeg kan ta med meg når jeg skal spille. Jeg har mange bokser som er fulle av common og uncommon kort, noe står på soverommet, mye står i kjeller. I kjelleren aleine har jeg nesten 30 000 tusen kort!  
Så jeg trenger ikke flere magic kort men så føler meg kløen når et nytt sett kommer. Det er flere kort man har lyst til eie, kanskje bygge en deck rundt, så man argumentere for, joa jeg kan jo bare kjøpe noen få kort.... Men det er vanskelig å bare kjøpe noen få kort....

Magic the Gathering gir ut for tiden veldig mange nye kortserier. Det er nye produkter rundt hjørnet hele tiden! Faktisk så føler mange av oss gamle magic spillere at vi drukner i nye serier. Så mye at folk klager. Det går på lommeboka løs og mange føler man ikke får noe glede av nye kort før man må løpe og kjøpe nye kort. Du kan jo se på en video her fra Tolarian Community College eller under om dette teamet. 
Jeg startet å spille Magic for 25 år siden og min magic interesse går i bølgedaler. Jeg merker at jeg har startet å gå litt lei igjen og tørsten etter nye magic kort er på vei ned. Men faren for at trangen for flere magic kort blusser opp er alltid der som en magickoliker. Jeg må bare få alle kortene jeg har kjøpte på cardmarket som er på vei i posten og den secret lair boksen jeg bestilte for 6 måneder siden.... så skal jeg slutte... det er jo inflasjon og høye strømpriser... 

Jeg lover, jeg har ikke et problem. Det er du som har et problem! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar