tirsdag 9. august 2022

Er du Krakow, så er Kraków Pinball Museum verdt et besøk

Jeg var i Polen på ferie i sommer og siden jeg er nerd, så måtte jeg innom noen nerdesteder på turen. Og det sted jeg anbefaler er Kraków Pinball Museum.


Er du i byen, så anbefaler jeg deg en tur. Den ligger ganske midt i byen, ikke langt fra det jødiske kvartalet. Du trenger ikke å være veldig glad i pinball heller for å ditt, fordi det var mye å finne på der. Det var også endel arkade maskiner der. Mye skytespill og andre klassikere. Her er adressen til hjemmesiden dere 

Hele lokalet er en stor kjeller med flere rom. Jeg fikk sikkerlig nostalgi av gå i lokalet. Det minnet meg om arkadehaller fra når jeg var liten. Full av lyder og lys. Du kan kjøpe øl der om du vil og lokalene var akkurat så slitt som det skal være i en ekte arkadehall. Ikke nedslitt eller skittent men litt godt brukt. Jeg har ikke mye peil på pinball men det var mange klassiske pinball maskiner der fra Williams, Stern og Gottlieb. Egentlig imponerende mye gammelt med tanke på at Polen lå bak jernteppet.   
Det var overraskende mange unge der, så det var ikke bare gamle folk som ville gjenoppleve sin barndom. Min kjæreste var med og hun er ingen pinball eller arkade fan men hun kost seg også. Du betaler for 1 time eller hele kvelden. Det lønner å betale for en hel kveld om du skal være der mye mer enn 1 time, fordi det var ikke stor forskjell med tanke på penger. Tror det kostet sånn 60 kr for 1 time og 80 for en hel kveld. Du betaler altså ikke for hvert spill, alle maskinene står på free-play. Min erfaring er at 1 time er ikke nok til å teste alle spillene. Du trenger fort flere timer! Så tar turen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar